We zijn begonnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu We zijn begonnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

We zijn begonnen

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

02 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

1 juli
Vandaag eindelijk vertrokken voor onze drie weekse reis naar Amerika.
Na afscheid te hebben genomen van Daisy en er ook een traantje bij Thom en mijzelf verscheen vertrokken we per trein naar Rotterdam Centraal om over te stappen in de trein naar Schiphol. Op Centraal stonden pa en ma Boshart om ons toch nog even uit te zwaaien. Op Schiphol aangekomen was er wat verwarring mbt de bagage maar uiteindelijk konden we via de businessclass onze bagage kwijt. Je kon merken dat de vakantie periode is begonnen want het was erg druk en was er een grote Efteling rij gevormd. Toen we uiteindelijk bij de Gate aankwamen bleek dat er nog niet veel beweging was. We zijn dan ook drie kwartier later vertrokken dan gepland. Ik ben dan ook benieuwd of we het op Reykjavik allemaal redden met de overstap. Dat zal ik dan ook in het volgende gedeelte laten weten.
Op dit moment ligt Thom te slapen, zit Simon een film te kijken, zit Dinky naar muziek te luisteren en ben ik alvast het eerste verhaal aan het schrijven. De vlucht is rustig en het weer is mooi boven de wolken.
De overstap is gelukt en alles liep goed. Uiteindelijk 15 minuten vroeger aangekomen op New York. We hebben een taxi genomen naar het hotel. Erg moe maar voldaan zijn we op tijd naar bed gegaan.

2 juli
Rond half zeven waren we allemaal wakker en zijn we rustig aan begonnen met opstaan. We wilden vandaag een ontbijt nemen in een echt Amerikaans restaurantje maar dat hebben we jammer genoeg nog niet kunnen vinden. Vandaag wilden we onder in Manhatten beginnen met een tocht naar Liberty Island en Ellis Island. Maarrrrrr……. De rij waarin we moesten aansluiten was 2 uur lang. In 30 graden Celcius is het geen pretje maar we hebben het volgehouden en hebben genoten van een prachtige trip naar beide eilanden. Daarna zijn we naar Ground Zero geweest. Er is weinig meer van te zien want het is Under Contruction. De nieuwe Freedom Tower wordt 11 september dit jaar geopend. Daarna zijn we naar Wall Street gelopen.
Vanavond in Little Italy gegeten en daarna vroeg terug naar het hotel om lekker de voetjes te laten rusten en natuurlijk dit stukje te schrijven.

• 03 Juli 2011 - 06:57

Gea:

Hoi allemaal
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het begin is er. Ik ga er van mee genieten.
    Groetjes Gea

• 03 Juli 2011 - 09:52

Daisy:

Wat leuk! ik zal jullie de komende weken volgen.
    heel veel plezier en genieten he!!

• 03 Juli 2011 - 11:39

Anita Van Schooten:

hallo vakantiegangers,

leuk om jullie reis weer te volgen. We laten ons verrassen met de mooie foto's en leuke ervaringen.

Veel plezier en tot de volgende keer

groeten Anita

• 03 Juli 2011 - 14:02

Astrid:

Leuk om nu eens een reisverslag van een ander te volgen ipv zelf te maken.
    Het begin is in ieder geval al erg goed, zal een van de trouwe lezers van jullie blog worden. Genieter met een grote G!

• 03 Juli 2011 - 17:46

Anne-Marie:

Hoi,

Leuk nu zie ik New York ook eens zonder sneeuw. Veel plezier nog in NY. Groetjes, Anne-Marie

• 03 Juli 2011 - 20:34

Karin Bodt:

Nou, meid eindelijk vertrokken! Afscheid nemen is ook mijn favoriete bezigheid niet! Leuke foto's...en kun je niet wat van die leuke immigrantenkorfjes voor me meebrengen....
    Het weer bij jullie is een stuk beter dan hier!
    Wij nog een paar daagjes werken en dan ook vakantie........

lieve groetjes, Gerrit en Karin