Whale watch - Reisverslag uit Rockland, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu Whale watch - Reisverslag uit Rockland, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

Whale watch

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Rockland

Vandaag vroeg opgestaan. Dinky ging eerst met Thom naar de garage om de wielen uit te laten balanceren. Als we harder dan 60 mile reden dan begon de auto behoorlijk te trillen. Gelukkig konden we 3 mile verderop naar een banden specialist. Die heeft het euvel verholpen en zo konden we weer rustig in de auto zitten.
Toen de heren terug waren zijn we richting Gloucester gereden. Nadat e ons hadden aangemeld gingen we nog eerst wat eten bij “Papa Gino’s” de fastfood Italiaan, ja ook hebben ze in Amerika een Italiaanse snelle hap.Na snel wat te hebben gegeten gingen we aan boord van het schip “Hurricane II” dat ons ongeveer 22 mile uit de kust naar de walvissen bracht. Onderweg werd er van alles verteld over de walvissen door een aantal studenten wat erg interessant was.
Thom heeft vandaag weer bewezen dat hij een oog voor detail heeft. Hij ging naast Dinky aan de railing staan en zag meteen in de verte een walvis spuiten. De boot vaart dan richting de walvissen om rustig in de buurt te kunnen komen om zo de dieren te kunnen observeren. Uiteindelijk kwamen we bij een moeder, met de naam Sabot, en haar jonge kalf. Deze walvissen zijn we een hele poos gevolgd. Het kalf lag eerst een heel stuk achter de moeder maar kon na een poosje bij zijn moeder komen. De beide walvissen zwemmen een poos naast elkaar en dan duikt de moeder onder water naar de diepte. Dit merk je omdat de staart dan boven water komt. Dan duikt ook het kalf naar beneden maar die kan nog niet zijn staart hiervoor gebruiken omdat de spieren nog niet sterk genoeg zijn. De beide walvissen blijven dan een poos onder water om te eten. Eigenlijk eet alleen de moeder en het kalf zwemt mee. Het kalf drinkt nog bij de moeder haar melk. Het eerste jaar krijgt het kalf nog geen naam want vaak overleeft het kalf de reis naar de warme wateren niet.
Het was een hele mooie ervaring om de walvissen in het echt te mogen zien en de geluiden te horen.

Terug in Boston zijn we naar Beacon Hill gegaan om deze mooie wijk te bekijken. We hebben hier wat gegeten. Ook vind je hier het café “Cheers” van de TV serie. Het is erg leuk om dit te zien. Het café is nog steeds in gebruik en er is natuurlijk nu ook een souvenir winkel waar allerlei spullen gekocht kunnen worden.
Onze dag zit er weer op en dus gaan we moe maar voldaan terug naar het hotel.

• 08 Juli 2011 - 08:00

Gea:

Elke morgen als ik uit bed kom is het eerste wat ik doe de computer aanzetten om te kijken of er al weer een verhaal staat. Wat een prachtige verhalen en mooie foto`s geven jullie ons. Ik ben vaak al ontroerd bij de dolfijnen in het dolfinarium. Om dan zulke enorme walvissen te zien in het echt lijkt mij heel bijzonder. Ik hoef niet te vragen of jullie het naar het naar de zin hebben. Dat kunnen we zo wel zien.
    Liefs Gea

• 08 Juli 2011 - 08:44

Anita:

Wow, geweldig hè? Brengt gelijk onze whale experience in herinnering.
    x Anita

• 08 Juli 2011 - 09:14

Henk:

Wat een belevenis zeg. Geweldig die foto,s van de walvissen. En thuis zal het kijken naar een oude aflevering van Cheers nooit meer hetzelde zijn. Fantastisch.

• 08 Juli 2011 - 15:30

Daisy:

Wauw! echt prachtige foto's van die walvissen!

• 08 Juli 2011 - 18:55

Hannie:

Wouw, wat ontzettend gaaf !!!!!