Op naar Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu Op naar Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

Op naar Washington

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington

Vandaag reizen we af naar Washington. Eerst willen we nog even gluren bij de Amish. In Lancaster is een soort van museum met allerlei gebouwen. Onder andere een huis en een gedeelte van een boerderij. Wij hebben de rondleiding gedaan in de woning en zijn heel wat wijzer geworden over de leefwijze van dit volk. Het is heel bijzonder als je op deze manier wilt leven. In feite kiest ieder individueel of hij/zij vanaf zestien jaar deze leefwijze wil blijven volgen. In Pennsylvania kiest 90 procent van de jongeren om bij de Amish te blijven na de Rumspringa.

Nadat we de warmte hadden bedwongen gingen we op weg naar Washington. We zagen de temperatuur oplopen naar uiteindelijk 36 graden Celsius. Het is warm in Washington en het wordt nog warmer de komende dagen. Maar jullie horen ons niet klagen want alles beter dan de herfst in Nederland.
Nadat we Baltimore doorkruist hadden en aankwamen in Washington konden we onze spullen naar onze achtste hotelkamer brengen en ons voor de een na laatste keer installeren. De kamer is lekker ruim en de airco maakt niet veel geluid en kan dus lekker aanblijven vannacht.

Vanavond met de bus en metro naar de wijk Pentagon gegaan om te kijken of we de “hop on - hop off” bus konden reserveren voor de komende twee dagen. Ik denk niet dat het ons anders lukt om al het moois te kunnen bewonderen. Dat de stad groots is dat is ons wel duidelijk geworden vanavond. Voor 40 dollar per persoon kunnen we twee dagen ruim vijftig stops doen en een uur op de Potomac varen. Vervelen gaan we ons dus niet.

Omdat we twee volle dagen voor de boeg hebben gaan we nu niet meer op stap en zoeken wat te eten in Union Station.
Vanavond gaan we vroeg ons bedje in om ons op te laden voor de warmte van morgen. Dan rustig buiten in de bus zitten en op mooie plekjes onze benen bewegen en daarna gauw weer rustig aan doen in de bus.

Daisy nog 109 uur dan zijn jullie weer bij elkaar. Eerlijk gezegd wordt Thom wel erg ongeduldig en kan hij niet wachten tot het zaterdag is. Vandaag zei hij: “Als we maar weer eenmaal op IJsland zijn dan hoef ik nog maar drie uur te vliegen en dan ben ik weer bij Daisy.” Nou als dat geen echte liefde is, dan weet ik het niet meer.

• 19 Juli 2011 - 04:53

Rene:

Thom is niet de enige die ongeduldig is.
    Wij kunnen ook haast niet wachten totdat het 17 augustus is, dan komen wij jullie aflossen in Washington. Ben erg nieuwsgierig hoe zo'n bus bevalt.
    Veel plezier met "hoppen"!

PS: Vooruitziende blik, die extra koffer. Mooi plek voor die quilt of de doorschijnende avondjurk ;-)

• 19 Juli 2011 - 06:26

Henk:

Ja wat bijzonder zijn de Amisch toch. Wat een andere leefwijze,je moet het maar willen.
    Tja echte liefde,Tom wanneer ik dit schrijft dan zijn er weer een paar uur verstreken. Het gaat sneller dan je denkt.Geniet nog maar even van deze fantaschtische reis.Bij ons is het ook aftellen,nog twee dagen en gaan wij op holliday.
    Have fun fooks!

• 19 Juli 2011 - 07:05

Lianne:

inderdaad heel byzonder de amish mensen. ook heel mooi om te zien.
    vind jullie verhalen en foto`s erg leuk en mooi om te lezen.
    ja thomas dta is echte liefde. nog ff geduld hebben dus
    ik kan alleen morgen nog ma geniete van jullie verhaal en fotos.
    maar geniet nog even van jullie dagen.
    liefs lianne

• 19 Juli 2011 - 11:11

Kim:

Hallo familie,
    Op dit moment zit ik nog op mijn werk ff jullie verhaal te lezen. Ik moet nog 4 uur werken en dan heb ik vakantie. Dus Thom ik weet hoe het is om af te tellen haha. Maar toch moet je ook maar lekker genieten van je vakantie, jullie zien echt zulke mooie dingen. Vooral die watervallen vond ik super cool om te zien. Nu maar hopen dat wij op

• 19 Juli 2011 - 11:14

Kim:

(er ging even iets mis haha) 1 augustus bij de plitvice meren ook zulke mooie watervallen zien hihi
    Morgen en misschien donderdagochtend lees ik jullie verhaal nog en dan moeten we de rest horen als wij ook terug zijn van vakantie.
    Maar dan kunnen we hopelijk ook alle foto's al bekijken ;-)
    Heel veel plezier nog en tot ergens in augustus verwacht ik!

Liefs Kim

• 19 Juli 2011 - 17:48

Bertus En Barbera :

Hallo globetrotters,

Wat een mooie reis maken jullie weer. Wij zijn druk bezig jullie verslagen te lezen en al de foto`s te bekijken. Wat een indrukken doen jullie op, geweldig! Wij zijn midden in jullie vakantie begonnen de verlagen te lezen na onze vakantie en telkens er een terug gelezen dus onze volgorde is anders maar dat geeft niet. Geniet nog van jullie laatste reisdagen wij volgen jullie nu per dag.

Groetjes van ons beide, Bertus en Barbera

• 19 Juli 2011 - 19:00

Daisy:

haha achh, ik mis hem ook zo verschrikkelijk erg!
    ben stiekem al aan het aftellen hoor!!
    vind het wel echt super leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    ben erg jaloers, hier is het regenachtig en koud.
    en jullie moeten vooral niet aftellen (ook thom niet!) want het is écht prachtig daar, gewoon genieten dus!

groetjes en heel veel kusjes van mij voor thom!

• 19 Juli 2011 - 19:00

Agnes:

In Washington zullen jullie je zeker niet hoeven te vervelen. Slim om de hop on - hop off bus te nemen, want dan kan je in 2 dagen toch heel veel van de stad zien. Vergeet niet uit te stappen bij de "Mall". Niet te verwarren met shoppingmall. ;-) De "National Mall" is het gebied tussen Capitool en Washington Monument, met zijn parkjes, tuinen, fonteinen (voor de afkoeling) e.d. In de gebouwen er omheen zijn vele musea waar je (vroeger) gratis naar binnen kon. Of dat nog zo is dat weet ik niet, maar in ieder geval is er heel veel te zien. De tijd zal zeker omvliegen, dus Thom voordat je het weet is het zaterdag. Geniet met zijn allen nog even van deze mooie stad.
    Veel plezier!
    Groetjes Agnes

• 19 Juli 2011 - 19:01

Daisy:

ps. thom is de hamburger Hélemaal opgekomen?

• 19 Juli 2011 - 19:30

Astrid:

En dan ben je klaar met aftellen en denk je was ik er nog maar....... Dus....... Pluk de dag geniet van al het moois snuif nieuwe ervaringen op en sla ze op zodat je je jaren later nog herinnert hoe kostbaar zo' n ervaring is met het hele gezin. Live your life at the fullest! Dank voor jullie mooie verhalen, krijg er ook veel zin in om deze tour eens te gaan doen.