cultuur snuiven - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu cultuur snuiven - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

cultuur snuiven

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington

Vandaag was weer een dag waarin we niet zoveel deden, wel wat gedaan maar niet veel. Het was vandaag weer ongelooflijk warm en het was vermoeiend om veel te lopen. We zijn vanmorgen eerst wat gaan eten bij de Subway aan de overkant van de straat, omdat het ontbijt bij het hotel niet geweldig is. Daarna zijn we weer met de bus gegaan naar een station waar je over kon stappen van de blauwe tourbus naar de gele lijn. Hiermee zijn we naar een meer historisch gedeelte van Washington D.C. gegaan, Georgetown. Het is een leuk buurtje met verschillende leuke en grappige huisjes, maar toch ook met veel geschiedenis. We zijn uitgestapt bij de haven van Georgetown, waar we met de boot een tocht gingen maken over de rivier de Potomac. We waren wat te vroeg dus we zijn bij de Starbucks even koffie gaan drinken.
Eenmaal op de boot kwamen we erachter dat de boot niet meer zo speciaal was, omdat we een groot deel van wat ze vertelden al hadden gezien. Hierna zijn we wat geschiedenis gaan snuiven in het American Historic Museum waar er verschillende delen van de geschiedenis van Amerika werden verteld. Hier zag je bijvoorbeeld alle jurken van de First Lady’s en portretten van alle presidenten en alle info over ze. We werden terwijl we daar liepen gevraagd of we samen met meerdere museumgangers en de werknemers een replica van een Amerikaanse vlag wilden opvouwen.
En het laatste wat we hebben gedaan was, dat we naar Chinatown zijn gegaan en daar wat rondlopen. Thom en mijn vader zijn daar nog even bij Hooters naar binnen gegaan maar er was niks aan.
We zijn daarna wat gaan eten bij een Iers restaurant/pub en dat was het.

• 21 Juli 2011 - 19:11

Karin Bodt:

Wat leuk wat jullie allemaal meemaken! En die porties eten...daar kun je met een heel huishouwe van!!
    Het weer valt aan deze kant van het land erg mee, afgelopen weekend was de herfst besteld...maar daar merken wij in het oosten niks van....prachtig weer, ongeveer 20 graden..prima dus.
    Jullie hebben nog een dagje tegoed, geniet er samen nog van..... en een voorspoedige terugreis gewenst!!

lieve groetjes, Karin en Gerrit
    ps. de gerbera's doen het prachtig!!!!