A very long and very hot day - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu A very long and very hot day - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

A very long and very hot day

Door: Dinky

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

23 Juli 2011 | Nederland, Rotterdam

Onze laatste dag in Amerika belooft weer een warme dag te worden. We moeten vandaag de koffers pakken en uitboeken bij het hotel. We kunnen de koffers zo lang daar laten, zodat we ze in de loop van de middag kunnen ophalen. Omdat het weer zo warm wordt, boven de 40°C, vragen we of we hier ook nog een douche kunnen nemen. Dat kan helaas niet, maar we kunnen wel schone en frisse kleren aandoen. Dit zal wel een lange broek moeten zijn, want de temperatuur in Nederland is een tikkie lager.
Ook informeren we naar een transfer naar het vliegveld JFK; dat kost ca. $90,-. Dat lijkt ons een beetje te veel, dus besluiten we dat we ’s middags wel een taxi zoeken.
We wilden nog twee dingen zien in New York: Hell’s Kitchen (van Gordon Ramsey) en de Brooklyn Bridge. Bij de metro zagen we dat we ook met de metro en trein naar JFK kunnen gaan. Wat blijkt? Dat kost maar $7,25 per persoon, dus wel een stuk goedkoper dan $90,-.
Eerst op zoek naar Hell’s Kitchen. Dit blijkt niet het gebouw te zijn dat op TV te zien is, maar een ander restaurant van Gordon. Het is niet eens de moeite om een foto te nemen, dat doen we dus ook niet.
Dan eerst maar weer even afkoelen en wat drinken. Wij drieën staan al buiten in de hitte als Thom nog zit te pingen met Daisy. Vlug de metro weer in, want die hebben bijna allemaal airco. Als we het metrostation bij Brooklyn Bridge uit komen, verklaren we onszelf voor gek om over die weliswaar schitterende brug te gaan lopen; het is nu 41°C!!! Ook dit levert dus helaas geen bijzondere foto’s op. We besluiten het voor gezien te houden en eten een broodje en kiezen de kortste route naar het hotel om ons op te frissen. Fris is maar van korte duur, want met die koffers over straat zeulen in je spijkerbroek levert weer de nodige zweetdruppels op. Gelukkig is het in de metro zelf lekker koel en duurt de rit best wel lang. We moeten overstappen op de Air Train, die ons verder brengt naar het vliegveld. Onze vlucht staat gepland voor 20.35 uur. Ons reisverslag kunnen we hier niet maken, dus vandaar dat het iets later is.
De vlucht is echter ruim een uur vertraagd, maar het gaat iets sneller door de gunstige wind, zodat we toch ongeveer op de geplande tijd aankomen en op tijd zijn voor de overstap in Reykjavik. Hier is het 4 uur later dan in New York, dus de nacht is snel gegaan en we hebben eigenlijk niet geslapen.
Vanaf IJsland vertrekken we om 7.55 uur (in Nederland 9.55 uur), zodat we rond de middag hier aankomen op Schiphol. We worden opgewacht door Daisy, herkenbaar aan de ballonnen met hartjes.
Toch nog een hele toer om met het openbaar vervoer weer thuis te komen. Pa en ma Boshart zaten ons thuis al op te wachten met iets lekkers bij de thee.
Voor het eten nog even wat boodschappen gedaan en inmiddels enkele koffers uitgepakt. Het is nu bijna negen uur en de ogen vallen bijna dicht. We gaan dromen over onze mooie vakantie…..

• 23 Juli 2011 - 19:10

Astrid Van Leeuwen:

Welcome home! En bedankt voor jullie avonturen, wordt voor de trouwe lezers ook weer afkicken.
    Hopelijk levert dit weer een mooi boek op van waarbenjijnu voor de herinneringen voor de toekomst.