Graceland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu Graceland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

Graceland

Door: Thom

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Memphis

Na te hebben ontbeten moesten we een kwartiertje rijden om bij Graceland aan te komen. Als je de Elvis Presley boulevard op rijdt zie je overal aan elke lantaarnpaal vlaggen hangen met “The King” erop. Na wat bordjes van Graceland gevolgd te hebben en de auto op de parkeerplaats te hebben geparkeerd lopen we naar de ingang toe, waar iedereen bij het eerste Graceland bordje op de foto gaat. Eenmaal binnen in het Graceland Visitor Centre, wat aan de overkant van de Mansion is, moeten we het pendelbusje in met een Ipad en koptelefoon om hiermee later de tour door de Mansion te kunnen volgen.

Na de straat te hebben overgestoken kom je aan voor de Mansion, waar je groepje voor groepje naar binnen mag. Eenmaal binnen begin je met de rondleiding die jezelf moet lopen met je Ipad en koptelefoon; je wordt door de verschillende kamers gestuurd; woonkamer, eetkamer, keuken, junglekamer, tv kamer, relaxkamer, garage, kantoor, trofeeënhuis, racquetball zaal en de tuin.
In elke kamer wordt verteld waar deze voor bedoeld is en je hoort Priscilla soms ook wat vertellen wat er gebeurde in de kamer. Het huis van binnen is op zichzelf niet heel groot, maar de grond er omheen is enorm er lopen zelfs paarden in de wei achter zijn tuin. In zijn eigen tuin ligt de familie Presley (vader, moeder, Elvis en zijn doodgeboren broertje). Zijn trofeeënhuis hangt vol met gouden platen die hij in zijn leven verdiend heeft, maar ook spullen van de films waarin hij gespeeld heeft.

Weer terug aan de overkant van de straat kan je naar het automuseum waar auto’s staan die van Elvis zijn geweest of waarmee hij in een film gespeeld heeft. De meeste van deze auto’s zijn op maat gemaakt en sommige helemaal gerestaureerd. Ook zijn er nog andere bezienswaardigheden zoals persoonlijke spullen van Elvis, maar ook zijn kleding die hij bij optredens heeft gedragen. In totaal stonden er nog 5 pakhuizen vol met spullen van Elvis die ze niet allemaal tentoon konden stellen.

Op het terrein staan ook 2 vliegtuigen waarvan 1 privéjet, beide uitgerust met de meeste opvallende accessoires zoals gouden gordels en in elke hoek van het vliegtuig zit wel een t.v. waar Elvis dol op was. Een wasbak van 24 karaat goud en telefoon om de piloot mee te bellen maar ook een telefoon om landelijk te bellen en ga zo maar door met de aparte dingen.

Na deze indrukwekkende uren op Graceland gaan we weer terug richting ons hotel waar we langs een gigantische piramide rijden waar we erg benieuwd naar zijn. Dit blijkt een grote viswinkel te zijn met binnen een gigantische lift naar boven, krokodillen in een aquarium, vissen in aquariums, boten die op het water drijven (binnen) en zelfs een aantal restaurants.

Ons avondeten hebben we op bij Babalu, waar de ober erg van voetbal hield en zelfs Ruud van Nistolrooij kende. We hebben erg lekker gegeten en het was een erg gezellig restaurant.

• 27 Juli 2016 - 08:05

Diana:

Geweldig dit verslagje Ben ik er toch een beetje bij