Reisdag met chocola - Reisverslag uit Mechanicsburg, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu Reisdag met chocola - Reisverslag uit Mechanicsburg, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

Reisdag met chocola

Door: Dinky

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

16 Juli 2011 | Verenigde Staten, Mechanicsburg

Vandaag dag 16, de langste reisdag van de hele vakantie, ruim 500 kilometer. Van Niagara Falls naar Mechanicsburg, vlakbij Harrisburg, Pennsylvania. De bedoeling was vroeg op te staan, maar dat werd toch een half uurtje later dan gepland. Het ontbijt in het hotel maar weer gelaten voor wat het was en om de hoek bij Murphy’s on Third gegeten. Wel lekker gegeten, maar het duurde vrij lang, zodat we uiteindelijk pas om half tien op weg gingen.
De reis ging op zich vlot en vandaag hadden we geluk, want we zagen nog een hert langs de weg staan. Het landschap werd hier wat meer heuvelachtig en bevat ook diverse meren en rivieren. Onderweg hebben we ook nog Amish mensen gezien, er staan zelfs waarschuwingsborden langs de weg met ‘hun paard en wagen’ erop.
Bij Harrisburg stond nog een bezoekje aan een chocoladefabriek in de planning. Dit paste er vandaag wel in, dus de TomTom ingesteld op het adres van Hershey’s Chocolate Factory.
Daar kwamen we om kwart over vier aan en hebben kaartjes gekocht voor de Tasting Adventure. Dit stelde niet zo gek veel voor: je kreeg 5 chocolaatjes, welke je mocht proeven, terwijl de ‘professor’ er informatie over vertelde. Na een kwartier stonden we weer in de winkel, waar echt van alles te koop was, chocola (uiteraard), snoepjes, kleding, speelgoed, souvenirs enzovoort. Daarna hebben we nog de Chocolate Tour gedaan, wat veel deed denken aan de ‘Small world’ in de Efteling. Wel erg leuk en op speelse wijze werd het hele proces getoond van cacaoboon tot chocoladeproducten.
Hierna dan naar ons hotel gegaan wat er weer goed uitziet en een zwembad heeft. Helaas is het daar iets te laat voor nu, want het is etenstijd. Dus lopen we naar de Cracker Barrel, die je vanuit het hotel kunt zien.
Niet alleen het restaurant is gezellig en het eten goed, maar ze hebben ook een leuke shop met veel speelgoed, dat knippert en vol glitters zit. Hier hebben we ons nog even vermaakt.
Nu nog even kijken wat we morgen gaan doen, in ieder geval het zwembad in.

• 17 Juli 2011 - 17:15

Agnes :

Was dat even schrikken, toen ik op de mail opeens zag "Vandaag dag 16, de laatste reisdag van de vakantie". Ik had wat mailachterstand, maar dat het zo snel gegaan was dat had ik niet door. Zojuist een inhaalslag gedaan en al jullie verslagen doorgelezen.
    Wat een geweldige reis en wat hebben jullie veel gezien. Schitterende foto's van de waterfalls en van de walvissen. Veel is herkenbaar en doet mij herinneren aan al die plekken waar ik ook eens ben geweest. Gelukkig hebben jullie nog wat dagen om bij te komen en na te genieten. Veel plezier nog.
    Liefs Agnes

• 18 Juli 2011 - 06:54

HENK:

De Amisch dat is toch heel bijzonder, zelfs een bordje. En ook zeer commercieel de chocolade fabriek ,ook dat is Amerika. Tja in zo,n reiswagen ga je wel 500 km met plezier op weg.
    Groetjes weer vanuit de Dutch, have fun.