Watervallen - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu Watervallen - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dinky, Jeanette, Thom en Simon Boshart - WaarBenJij.nu

Watervallen

Door: Dinky

Blijf op de hoogte en volg Dinky, Jeanette, Thom en Simon

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Vandaag hoefden we niet te ver te rijden, maar ongeveer 150 miles. Dus een uitstapje onderweg was wel haalbaar. Na een lekker ontbijtje zijn we om een uur of tien vertrokken richting Rochester (ons einddoel). Halverwege kwamen we eerst langs Syracuse, daarna de afslag genomen naar Watkins Glen State Park. Dit is een park met wandelpaden, campings en een kloof met watervallen. Voor deze laatste gingen we hier naar toe. Toch een mile of 40 van onze route af, maar het bleek de moeite waard.
Toen we daar aankwamen moesten we enigszins zoeken naar de ingang e.d., maar even vragen bij een tankstation levert een heleboel informatie op van andere klanten, die er ook al eerder geweest waren.
Het was erg warm, boven de 30 graden, en ook erg vochtig lang het water, dus af en toe moesten we het vocht aanvullen. Ook gingen we stroomopwaarts, dus tegengesteld aan de watervallen. Dit betekende dan ook veel trappen en hellingen op. Zweten, zweten en puffen…
Bij een bepaald punt kun je kiezen om 1 mile terug te gaan, eventueel via een ander pad, of een ½ mile door te lopen en met de shuttle bus terug te gaan. We hebben voor dit laatste gekozen.
Tijdens het laatste stuk klimmen hebben we nog een klein eekhoorntje gezien. In de bus attendeerde de chauffeur ons op enkele herten; hij stopte zelfs even de bus om ons foto’s te laten maken.
Vanaf het park moesten we nog ca. 1 ½ uur rijden naar ons hotel in Rochester. We hebben weer lekker gegeten en doen vanavond rustig aan, beetje TV kijken en een boekje lezen.

• 12 Juli 2011 - 20:16

Gerard En Anita:

Schitterende foto's en leuk de verhalen van jullie vakantie. Wij zijn jalours maar, geniet en laat ons mee genieten. We wachten alweer op de volgende foto's en belevenissen.

Groeten vanuit een regenachtig Nijverdal

Anita en Gerard van Schooten

• 19 Juli 2011 - 06:15

Henk:

Wat een mooie natuur. Het blijft toch steeds weer verbazen. Ik geniet er weer van.
    Ben weer benieuwd naar de volgende trip.